Kommunikasjonsstrategi
Å lage en kommunikasjonsstrategi som forteller hva du skal si, til hvem og hvordan - er en klok investering.
Arbeidet med en god kommunikasjonsstrategi tar utgangspunkt i merkevareplattformen og merkets kjerneidé. Denne strategien er konkret og målrettet. En kommunikasjonsstrategi er et verktøy for alle som jobber med kommunikasjon i en virksomhet og kan fungere som en kreativ brief for utvikling av et kommunikasjonskonsept – med stor stopp-effekt.
Anbefalt innhold i en kommunikasjonsstrategi:
- Situasjonsbeskrivelse
- Kommunikasjonsmål
- Målgruppeanalyse
- Hvilken stil og tone skal vi kommunisere med?
- Hva er ditt kjerne budskap og virksomhetens pay-off
- Kanalplan
- Handlingsplan
Her får du konkrete tips til hvordan du skal lage en god kommunikasjonsstrategi
Vil du vite mer, eller få hjelp med eget kommunikasjonsarbeid? Kontakt en av våre rådgivere for en uforpliktende prat om kommunikasjon og strategier.
Kontakt oss , gjerne i dag, for en samtale rundt kommunikasjonsstrategi.