Kommunikasjonsstrategi

Å lage en kommunikasjonsstrategi som forteller hva du skal si, til hvem og hvordan - er en klok investering.

strategi
Kommunikasjonsstrategien til DekkPartner resulterte i et kommunikasjonskonsept som har levd i mange år – og som fremdeles er like relevant for kjeden.

Arbeidet med en god kommunikasjonsstrategi tar utgangspunkt i merkevareplattformen og merkets kjerneidé. Denne strategien er konkret og målrettet. En kommunikasjonsstrategi er et verktøy for alle som jobber med kommunikasjon i en virksomhet og kan fungere som en kreativ brief for utvikling av et kommunikasjonskonsept – med stor stopp-effekt.

Anbefalt innhold i en kommunikasjonsstrategi:

  • Situasjonsbeskrivelse
  • Kommunikasjonsmål
  • Målgruppeanalyse
  • Hvilken stil og tone skal vi kommunisere med?
  • Hva er ditt kjerne budskap og virksomhetens pay-off
  • Kanalplan
  • Handlingsplan

Her får du konrekete tips til hvordan du skal lage en god kommunikasjonsstrategi

Vil du vite mer, eller få hjelp med eget kommunikasjonsarbeid? Kontakt vår rådgiver Ida Midtgaard eller en av våre ansatte for en uforpliktende prat om kommunikasjon og strategier.

Kontakt oss , gjerne i dag, for en samtale rundt kommunikasjonsstrategi.