Innholdsstrategi - historiene om dine produkter og tjenester

Et godt utgangspunkt for å jobbe med innhold er å lage en plan. Planen skal fungere som et strategisk verktøy for alle som jobber med innhold i din virksomhet.

I arbeidet med nytt nettsted til Fiskeri- og havbruksnæringens forsknings- finansiering (FHF) var innholdsarbeid sentralt.

En innholdsstrategi er en plan for hvordan du skal jobbe frem de gode historiene om virksomheten. Gjort på riktig måte kan du bygge langsiktige relasjoner til dine kunder ved hjelp av relevant og godt innhold.

Her er typiske punkter i en innholdsstrategi:

  • Situasjons-, konkurrent- og innsiktssanalyse
  • God kjennskap og innsikt om målgruppenes triggere, ønsker og behov
  • Søkeordsanalyse av nettstedet og virksomhetens digitale kanaler
  • Realistiske KPI'er som gjør det mulig å måle effekten av ulike tiltak
  • Forståelse av «den digitale kundereisen» som handler om kundens opplevelse av en tjeneste eller et produkt fra begynnelse til slutt
  • Godt budskapsarbeider, med utgangspunkt i målgruppens viktigste drivere
  • Definer hvilken «stemme» som representerer din virksomhet

Slik jobber Allegro med innholdsstrategier

Vil du vite mer om hvordan vi i Allegro kan hjelpe deg med godt innhold i egne kanaler? Ta kontakt med en av våre rådgivere for en uforpliktende prat om innholdsarbeid.