Møt Sebastian – vår nye inboud marketing ekspert

Oktober markerer nok en nyansettelse for Allegro; Sebastian Lech hentes fra oslobyrået Coupler.

Sebastian er vår nye inboud marketing ekspert
Sebastian er vår nye inboud marketing ekspert
Bilde av ansatt Redaksjonen

Publisert 28. okt 2020

Skrevet av Redaksjonen

 

Sebastian starter som rådgiver og leder for digital markedsføring i Allegro, og han har ansvaret for å definere strategier og satsningsområder innen dette feltet. Han vil også lede Allegros satsing på inbound marketing.

Kompetent rådgiver med variert bakgrunn

Sebastian bringer med seg en variert rådgiver- og markedsføringsbakgrunn til Allegro. Han har tidligere vært hos Egmont og RED-gruppen, og kommer nå fra stillingen som growth manager i inbound-byrået Coupler.

– Jeg har bred erfaring, blant annet innen medierådgiving, performance marketing og marketing automation, i tillegg har jeg jobbet med mange store eventer som sponsor og eventsjef. Dette gjør at jeg har en helhetlig tilnæring til markedsføringsfaget, og liker å kombinere det beste fra kommunikasjon og teknologi for å oppnå gode resultater. 

Satser på inbound marketing

Nå skal Sebastian lede og videreutvikle inbound-satsingen i Allegro.

– Det er interessant å komme til et byrå med så mange gode kreatører, teknologer og strateger under samme tak, sier Sebastian fornøyd. – Det kommer godt med. Alle spesialistene som behøves for å levere helhetlige og gode inbound marketing kampanjer finnes allerede her i dag og de leverer på et veldig høyt nivå. Det betyr at vi raskt kan ta en sterk posisjon på dette forretningsområdet og levere gode inbound kampanjer til både eksisterende og nye kunder.

Høstens tredje ansettelse for Allegro

På tross av Covid-19 har Allegro valgt å satse offensivt. Sebastian Lech er høstens tredje nyansettelse. I september ble staben utviklet med rådgiver Kristin Igelkjøn og CX-konsulent Joanna Carr.

– Etter en turbulent vår og sommer er det svært tilfredsstillende å gjenoppta de strategiske satsingsområdene fra Q1. Øverst på ønskelista vår sto det inbound/automation marketing og Costumer Experience Management. I henhold til Allegro sin strategi skal vi ha dyktige spesialister innenfor hvert av de fagområdene vi leverer på – og med de siste ansettelsene er byrået godt rigget for å optimalisere eksisterende prosesser og til å levere helt nye tjenester. Vi har tro på at mange av våre kunder vil få stor glede av kompetanseløftet, og at det raskt vil vise seg på deres egne markedsresultater, sier Pia Gundersen administrerende direktør i Allegro.

Nysgjerrig på inbound marketing og digitale strategier?
Ta en prat med Sebastian! Du treffer ham på 996 97 977.