HVALTORVET

Allegro har utarbeidet ny merkevareplattform og visuell identitet for Sandefjords største kjøpesenter. Nærhet og service til kundene var et stikkord.
  • Profil
  • Design
  • Kommunikasjonskonsept
  • Payoff

Hvaltorvet åpnet dørene i 1989 og ligger midt på torget i Sandefjord sentrum. I dag er senteret hjem til 60 butikker og spisesteder. For å møte økt konkurranse fra netthandelen, ønsket Hvaltorvet å oppdatere merkevaren sin, med økt fokus på menneskene – både kunder og ansatte – huset og aktivitetene. Hvaltorvets nye kjerneverdier er: Ledende, levende og inviterende. Dét ble førende i vårt idéarbeid.

Et vindu inn til hverdagen på senteret

Den nye logoen er utviklet for å romme disse verdiene. Ved å innføre et transparent navnetrekk i en tydelig avgrenset «bygning», tydeliggjør vi senterets levende atmosfære og samlende funksjon. Gjennomsiktigheten visualiserer de skiftende situasjonene/sesongene og blir et vindu inn til alt det som skjer innenfor «husets fire vegger».

Mer enn bare en payoff

Den naturlige oppsummeringen av både kjerneverdiene, posisjoneringen og merkevareplattformen, ble en ny payoff. Denne fungerer som:

  • Et forbrukerløfte
  • Intern motivasjonskraft
  • En samlende paraply for alle butikkene:

For å være toneangivende i en bransje i rask endring, har vi utarbeidet en fargepalett som er i kontinuerlig utvikling og som skifter etter sesonger og trender.

Ny payoff og visuell identitet ble lansert med fokus på «gledessprederne» du møter på Hvaltorvet:

«I 30 år har Hvaltorvet invitert til hjertelig handel, sosiale møter og unike opplevelser i Sandefjord. Vi gleder oss til å fortsatt være en del av din hverdag – med glede i sentrum.»

Merkevareplattformen og den visuelle identiteten er fleksibel og gir rom for ulike budskap til mange anledninger – alltid med glede i sentrum!