Fiskevaksine med stoppeffekt

Messestand på verdens største møteplass for akvakulturnæringen

I august 2019 var PHARMAQ tilstede på Aqua Nor i Trondheim, verdens største messe for akvakulturteknologi. Allegro var deres samarbeidspartner på konsept, rådgivning, grafisk design og prosjektledelse.
Allegro var PHARMAQ sin samarbeidspartner under messen i Trondheim i september.
  • messestand
  • konseptutvikling
  • grafisk design
  • prosjektledelse
  • design
  • Kommunikasjonskonsept
  • infografikk
  • Aquanor
  • Pharmaq

Møteplass for fagmiljøet

Målet til PHARMAQ var å skape en møteplass for erfaringsutveksling og nettverksbygging for fagmiljøet. Det var også viktig å vise at PHARMAQ var eksperter på akvakulturteknologi, og at de har et sterkt fokus på kundeoppfølging.

Vårt ønske for standen var å få frem budskapet om PHARMAQ som en totalleverandør innenfor vaksine, teknisk utstyr og analyser. Vi ønsket også at standen skulle være en god møteplass tilrettelagt for samtaler. Ved hjelp av enkle symboler, bildebruk og slagord fikk vi en stand som oppfylte våre ønsker. Allegro har vært en god samarbeidspartner fra planlegging- til gjennomføring.

Sissel Hansgaard, markedssjef i PHARMAQ.



The Circle of PHARMAQ life

Allegro startet arbeidet med å jobbe ut et konsept for standen – en idé som all kommunikasjon skulle bygges rundt. Vi tok utgangspunkt i fiskens livssyklus - the circle of PHARMAQ life, og brukte sirkelen som et grafisk element i kommunikasjonen.

Assosiasjoner til fiskemerd

Den sentrale møteplassen på standen ble et stort sirkulært bord. På bordplaten ble det trykt relevant informasjon som kunne leses eller diskuteres. Vi designet sirkulære småbord og puffer i samme stil for en mer avslappet og uformell møteplass. Over bordet designet vi et stort takheng, også sirkulært med ballonger som dråper for å skape assosiasjoner til en fiskemerd med dryppende vann.

Sterke farger og buer

Veggene på standen var 5 meter høye, i buer, med sterke farger, store bilder, TV-skjerm og infografikk som gav de besøkende kunnskap om PHARMAQ sitt kompetanseområde og arbeidsmetodikk. Bak veggene hadde PHARMAQ sine ansatte et eget rom med plass til bagger, ekstra brosjyrer og verdisaker. Standen til PHARMAQ med det store takhenget som var synlig på lang avstand skapte en stoppeffekt på messen.

Konkurranse

Hver dag ble det arrangert konkurranse blant besøkende på standen «Find the fish», noe som engasjerte de besøkende. Målet var å finne antall riktige fisker gjemt på standen. Hver ettermiddag ble en vinner trekket kombinert med en sosial sammenkomst med kaffe og kaker.

Global aktør

PHARMAQ er en global aktør innen vaksinasjon av oppdrettsfisk. Globalt blir 6 av 10 oppdrettslaks vaksinert med teknologi fra PHARMAQ. Vaksinene reduserer bruken av antibiotika og sikrer en bærekraftig akvakulturnæring.