Vis at du henger med – skap stolthet med oppdatert logo og identitet!

Du trenger ikke nødvendigvis ny logo for vise at du henger med, men svært mange godt etablerte SMB-bedrifter, vil ha stor glede av en mer brukervennlig visuell verktøykasse. Med smarte designgrep kan vi gjøre din merkevare mer fleksibel og tidsriktig.

Har logoen din gått ut på dato?
En fornyelse signaliser nye og store ambisjoner, og at du som leder prioriterer å henge med i tiden.  
Bilde av ansatt Redaksjonen

Publisert 28. okt 2020

Skrevet av Redaksjonen

 

Fornyelse av merkevaren kan resultere i økt eierskap og stolthet hos de ansatte, bedre kommunikasjon tilpasset alle flater og, sist men ikke minst, et helhetlig etterlatt uttrykk, som øker din synlighet og styrker din merkevare.

 

Ta de ansatte med på "reisen"

Endring av eksisterende logo for bedrifter med lange og stolte tradisjoner, kan oppleves som litt skremmende for mange ledere. Det vil også innebære endel kostnader og bruk av interne ressurser, å bytte ut alt av malverk, profilmateriell og skilt.

Kjærlighet til gamle logoer sitter ofte dypere i organisasjonen enn man skulle tro – og det er jo et godt tegn på lojalitet og stolthet. Allikevel må ledelsen kanskje trosse dette, og beslutte at fornyelse må til for videre vekst. Stort sett elsker nordmenn å fornye seg. Vi ligger jo tross alt på verdenstoppen i oppussing. En fornyelse signaliser nye og store ambisjoner, og at du som leder prioriterer å henge med i tiden. Tar du de ansatte med på «reisen», vil lojaliteten og stoltheten opprettholdes og forsterkes.

Logoer utviklet av Allegro

Allegros designere har utviklet logoer for mange ulike merkevarer som har gitt de en sterkere identitet.

Nye markeder og kanaler 

En oppdatering av profilen handler om å tilpasse seg nye markeder, målgrupper og kanaler. Ledere som retter blikket fremover, og samtidig tar med seg solid erfaring og kunnskap i merkevarebyggingen, vil komme seirende ut. Endringene trenger ikke alltid være så store. Noen ganger er hyppige, men få endringer på logoen over tid det som skal til. Forbruker merker knapt endringene, men justeringene sørger for at merkevaren er oppdatert og brukervennlig.

Ta kontakt med rådgiver Ida Midtgaard for en uforpliktende prat om hvordan din bedrift kan fornye seg.