God timing for reposisjonering av din merkevare?

Verden har endret seg i et kvantesprang i det siste – vinnerne er de merkevarene som raskt klarer å justere sitt tilbud, og ta en attraktiv posisjon i kundenes bevissthet.

I Allegro brenner vi for å plassere din merkevare som et attraktivt valg i kundenes bevissthet. Foto: Hvaltorvet/Marte Haraldsen
Bilde av ansatt Pia Gundersen

Publisert 30. apr 2020

Skrevet av Pia Gundersen

Administrerende direktør

Har du måttet endre din forretningsvirksomhet?

Kanskje har du lagt til nye produkter eller tjenester? Kanskje har du ufrivillig måttet sanere andre? Eller er hele den gamle virksomheten avviklet og skal erstattes av et nytt, men lignende selskap? Dette vil med stor sannsynlighet bety at det din merkevare før var kjent for, har mistet sin verdi – og at bedriften din trenger å bli oppfattet på en ny måte – av nye kundegrupper.

Image og kundefokus

Begrepet posisjonering oppstod på 70-tallet og Philip Kotler beskrev det slik:
"Posisjonering vil si å utforme bedriftens tilbud og image slik at den får en særegen plass i målgruppens bevissthet. Sluttresultatet av posisjoneringen er at bedriften har klart å skape et kundefokusert verditilbud, en overbevisende grunn til at målgruppen man sikter seg inn mot vil kjøpe produktet".

Påvirkningsmuligheten er stor

Posisjoneringen skjer i kundens hode, du kan med andre ord ikke bestemme eller beslutte den, men du kan gjøre mye for å påvirke den. Hva er din ønskede posisjon – hva ønsker du at kundene skal tenke når de hører navnet til din merkevare? Merkets posisjon er en essensiell del av selskapets identitet.

Kreativitet utgjør en forskjell

Allegro har lang erfaring med posisjoneringsstrategier og har de kreative musklene som skal til for å skape konsepter og visuelle identiteter som utgjør en forskjell.

Kundene har selektiv hukommelse, og vi i Allegro brenner for å plassere ditt merke som et attraktivt valg i kundenes bevissthet. Vi hjeler deg å posisjonere ditt merke i forhold til konkurrentene og formidle hvordan du leverer merverdi.

Vi finner ikke på kule budskap – vi formidler sannhet, mål og historier på en fascinerende måte som skaper interesse og troverdighet hos din målgruppe.

Hva koster en reposisjonering?

Er du usikker på om du har midlene som skal til for å lykkes? Ta kontakt med adm. dir Pia Gundersen for en uforplikende samtale og diskusjon rundt dine behov og ulike veier mot mål.

Pia Gundersen – adm. dir i Allegro