True DeTECHtive

Selv om vi ikke jobber med kriminalsaker, er vi likevel kriminelt dedikerte når det kommer til det å gi deg den aller beste digitale plattformen. Og akkurat som ekte detektiver, kartlegger vi alle forhold. Alle. Deretter begynner vi å nøste opp trådene før vi til slutt setter sammen skreddersydde digitale løsninger som tåler både dagens og fremtidens lys.

Bilde
Forfatter
Bilde av ansatt Jan Roger Grinna

Skrevet av Jan Roger Grinna

AD/ Tekstforfatter

Tekstområde

Forhøret

Når du kommer til oss, har du helt sikkert noen utfordringer du ønsker å få oppklart. Og det er akkurat det vi trenger for å komme i gang. Hvor står du i dag, hvor skal du i morgen? Hvilken bransje og marked opererer du i? Hvilke konkurrenter truer deg? Hvilke produkter og tjenester har du? Hva er unikt med dem? Dreier det seg kun om Norge, eller snakker vi også andre land?

Dette er noen få eksempler på spørsmål som både kartlegger deg som markedsaktør, og bevisstgjør oss som utviklere. Rett og slett for å kunne se konturene av noe vi sammen kan ta tak i. Noe som kan løfte deg opp og fram.

De berømte røde trådene

På samme måte som FBI bruker røde tråder mellom nøkkelpunktene i sin etterforskning, tenker vi på samme måte. Uansett hvilke tech-løsninger som er riktig for deg, handler alt om å se det store bildet. Når det er på plass, dykker vi ned i materien med en klar målsetting om å finne løsninger som kan optimaliseres for akkurat ditt bruk, dine kunder og ditt marked. De skreddersydde løsningene.

Det er mange muligheter. Og mange plattformer. For eksempel kan en nettside være veldig enkel. Men den kan også være mer komplisert og sammensatt i den forstand at den skal inneholde mange ulike funksjoner – som f.eks. en web-shop. Så har vi intranett, som også kan skreddersys på mange nivåer. Kanskje du også bør ha en kompletterende app? Eller noe helt annet?

Og apropos, selvfølgelig har vi noe helt annet også. Når vi først er på ballen, lar vi oss ikke stoppe. Hvis ikke standardsystemer passer behovene dine, så lager vi dem, for eksempel, en egen webapplikasjon. Fordi, akkurat som FBI, gir vi oss ikke før saken er løst.

Spesialetterforskere

Vi har mange forskjellige saker å løse, derfor har vi også ulike spesialister til de ulike oppdragene. Digitale rådgivere, Cloud-arkitekter, Interaksjons- og UX-designere, front- og backend-utviklere, for å nevne noen. Ikke fordi at det er om å gjøre å ha flest mulige folk med flest mulige titler, men fordi de ulike oppdragene krever ulike spisskompetanser.

Når vi først går inn, går vi all in. Fordi vi tenker helhetlig. Løser vi bare én liten sak i det store bildet, må vi likevel forstå helheten. Og gjør vi alt fra A til Å, vel, så har vi rigget oss for å gjøre nettopp det. Kommunikasjon, strategi, planlegging, teknologier og løsninger, brukervennlighet og Design Thinking. You name it, we got you covered.

Smooth criminal

Når vi er ferdige, og har utviklet og ladet de digitale og teknologiske våpnene dine, har du et gjennomført og solid fundament for som gjør at du fremstår sterkere og jobber smartere. Jobben vi sammen har lagt ned her, er gull verdt. Fordi du nå, kan jobbe mer proaktivt og mer konsistent enn tidligere.

Overordnet dreier alt seg om den digitale kundereisen. Den gode opplevelsen. Den gode følelsen. Ikke bare for kundene, du og folka dine også. Det er noe med det å kjenne følelsen av kvalitet og en digital reise som tikker alle de riktige boksene. Kjennetegnet på de aller beste løsningene, er jo når du ikke engang tenker over, at under panseret, ligger det tung kompetanse og avansert teknologi. Det eneste du kjenner, er den kriminelt gode flyten. Og rytmen.

Byrået der teknologi møter kommunikasjon

Jepp, det er Allegro beskrevet i én stikktittel. Her, i denne lille artikkelen, har vi helt og holdent snakket overordnet om teknologi, men bildet gjelder utvilsomt alt du foretar deg innen kommunikasjon. Og at det til slutt, er kun én rød tråd som gjelder. Alt annet, er et varsel om at noe av det du gjør, ikke funker som det skal.

Merkeplattformen din, den digitale motoren, innholdet du kommuniserer, historien du forteller, reklamen du pusher for å få ekstra oppmerksomhet, alt henger sammen. Og alt dette kan vi hjelpe deg med. Når vi i Allegro foretar oss noe på én av delene, har vi alltid de andre i bakhodet. Fordi de ulike delene kompletterer hverandre. Så enkelt. Så vanskelig.