• annonser
  • B2B
  • konsept
  • reklame
  • Sensonor

«Amazing Skills» – stødig B2B-konsept

«Opplev norsk balansekunst ut over det forventede», var utgangspunktet for denne annonseserien fra Sensonor – rettet mot et high tech, detaljfokusert og kravstort internasjonalt marked. Resultatet må vi få lov til å kalle «Amazing»!

Vi snakker «high tech balansekunst»!

Sensonor, lokalisert på lille Skoppum, utvikler og produserer ­avanserte gyroer og sensorer til hele verden – for ikke å glemme verdensrommet! Disse brukes i høyteknologiske styringssystemer for lufttrafikk, romfart, båter, tog, kjøretøy, landbruksmaskiner og ­ubemannede systemer til lands, til vanns og i luften – og er dermed en unik, norsk eksportvare.

Vi lot oss inspirere av de små enhetenes kraftige stabiliseringsegenskaper og ikke minst det stolte faktum at dette er norsk ingeniør-balansekunst av ypperste klasse! La oss få presentere «Amazing Skills» …

Stødig B2B-kommunikasjon

«Amazing Skills» er en annonseserie rettet mot det internasjonale markedet, for innrykk i fag- og spesialblader. Ved å fremheve produktets egenskaper på en menneskelig måte, gjennom et samarbeid med den norske balansekunstneren Eskil Rønningsbakken, samt spille på «det norske», etablerte man et konsept som skilte seg markant ut blant alle produktspesifikasjonene.

Plasserte Norge på det teknologiske verdenskartet

Annonseserien besto av ulike fascinerende norgesscener spredt ut over dobbeltsider, med påfølgende produktstolpe på neste oppslag. På denne måten, og ved hjelp av en konstant tilstedeværelse, skapte man en forventning blant publikum – noe som førte til at kampanjen, over flere år, plasserte Norge og Sensonor på det teknologiske verdenskartet:

«The creative is very smart, it is memorable, effective and unique. ‘Amazing Skills’ is a powerful positioning statement – backed it up with the images. Adding new images reinforces the theme, the statement, and Sensonor capabilities. Surprising the audience with ‘new’ amazing skills creates excitement and enthusiasm for your brand».

Richard Fischer
Director of Business Development
Inside GNSS Magazine