Vi vekker din merkevare til live med animasjon!

Animasjonens evne til å forenkle et budskap er magisk. Ved å spille på både bevegelse og lyd, kan vi raskt og effektivt formidle din historie på en engasjerende måte til målgruppen.

Bilde av ansatt Redaksjonen

Publisert 04. mai 2020

Skrevet av Redaksjonen

 

Å bygge en sterk merkevare handler om å fortelle gode historier, og ikke minst ha godt innhold. Det finnes mengder av arenaer og kanaler for kommunikasjon.

Men hvordan skal vi få målgruppen til å stoppe opp og lytte til oss når vi forteller våre historier? Vi har erfaring med at animasjon kan styrke kommunikasjonen. For når vi benytter animasjon blir din merkevare vekket til live. Det gir oss et mye større handlingsrom til å fortelle din historie på en måte som virkelig engasjerer målgruppen.

Vi benytter flere teknikker

Det er flere teknikker vi kan benytte ut fra hvilken historie vi skal fortelle. Vi benytter for eksempel både stop motion og ulike former for dataanimasjon som gir god stoppeffekt på for eksempel nettsiden, Facebook og LinkedIn.

På digitale flater som Facebook, Instagram og SnapChat er animasjon et spesielt sterkt verktøy, der man kan leke seg med filtre, linser og gif'er. 

Animasjon kan gi ekstreme resultater

Noen av verdens største reklamesuksesser er basert på animasjon, som kampanjen «Dumb ways to die» som handler om å passe på sikkerheten i nærheten av tog. Lite ante nok de ansvarlige i Metro Trains i Melbourne at sikkerhetsvideoen deres ville bli sett over 200 millioner ganger på YouTube.  

Nysgjerrig på om animasjon passer for ditt budskap?

Ta kontakt med vår Motion- og 3D-spesialist Steinar Danielsen i dag, så kan vi sammen se på hvordan nettopp ditt budskap kan forsterkes gjennom animasjon.