Unikt verktøy for optimalisering av markedsføringen

HubSpot er et verdensledende salgs- og markedsføringsverktøy for Inbound marketing. Det er særdeles effektivt for å tiltrekke seg nye, potensielle kunder og konvertere dem til lojale kundeforhold. Resultatene HubSpot bidrar til, har ført til at stadig flere selskaper legger sin elsk på verktøyet.

Bilde av ansatt Sebastian Lech

Publisert 20. jun. 2021

Skrevet av Sebastian Lech

rådgiver/leder digitalmarkedsføring

HubSpot ble startet av de to amerikanerne Brian Halligan og Dharmesh Shah på begynnelsen av 2000-tallet og benyttes i dag av selskaper over hele verden. HubSpot er utviklet for Inbound Marketing der strategien er å løse utfordringer kundene søker kunnskap om, fremfor å bare snakke om sitt produkt eller tjenestes fortreffelighet. Til å hjelpe deg med denne jobben, er HubSpot suveren.

Alt du trenger på ett sted

Med HubSpot samler du all kundedialogen din på et sted. Alle kontaktene bedriften har, registreres i en felles database. Det bidrar til at alle har oversikt. Samtidig kan du enkelt kjøre all dialog ved hjelp av systemet, slik at både potensielle og eksisterende kunder får skreddersydd kommunikasjon tilpasset hvor de befinner seg i kjøpsprosessen. Ved hjelp av HubSpot kan du blant annet enkelt styre: 

  • Alle e-postutsendelser
  • Opprette, publisere og vedlikeholde blogginnlegg
  • Søkemotoroptimalisering
  • Sette opp automatisert kundeoppfølging
  • Drifte alle SOME-aktiviteter på ett sted
  • Opprette og vedlikeholde landingssider

Med HubSpot har du ett system å forholde deg til som bidrar til bedre kontroll i en hektisk hverdag.

Full oversikt over kundedataene

Med Hubspot har du hele tiden tilgang til statistikkverktøy og resultatoversikter. Her får du samlet all statistikk fra både organiske og betalte kanaler på et sted. Det gjør det enkelt for deg å måle effekten av markedstiltakene dine og kundedialogen. I verktøyet har du full oversikt over hvilke tiltak som gir best effekt og hva som ikke fungerer optimalt og bør justeres.

Statistikk i HubSpot

Sømløs integrering med andre systemer

I HubSpot er det en egen integrasjon mot Outlook, Gmail og Office 365. Det gjør at du kan sende e-post direkte fra systemet og logge dialogen du har med ulike kunder direkte på kontaktkortet til kunden. Du kan også legge inn møter direkte på kontaktkortet til kundene. Fordelen med denne integrasjonen, er at hele kundeteamet ditt kan se dialogen og enkelt bli oppdatert – uten at det sendes mange e-poster om kunden frem og tilbake i teamet.

CRM og kundekort i HubSpot 

Tilpasset ditt behov

Hubspot er en skalerbar løsning hvor du kan velge mellom flere ulike nivåer, basert på hvilket behov din bedrift har.  

Spesialister som hjelper deg å lykkes

Allegro er sertifisert HubSpot partner, og hos oss møter du spesialister som kan hjelpe deg i gang med Inbound og HubSpot sine verktøy. Vi starter da gjerne med en innledende workshop for å kartlegge dine kunder, dine kunders behov og hvordan du kan sørge for å levere relevant og nyttig informasjon til dine målgrupper underveis i kjøpsprosessen. Vi har også dyktige innholdsprodusenter og designere som kan hjelpe deg med å produsere relevant innhold som dine kunder er på jakt etter.

Spør oss gjerne om HubSpot

Er du nysgjerrig og ønsker å vite mer om hvordan HubSpot og Inbound kan bidra til salgsvekst i din bedrift? Ta kontakt med leder for digital markedsføring i Allegro, Sebastian Lech, for gode tips og anbefalinger.