Styrk kompetansen med Allegros CX-workshops denne høsten
Forrester Research anslår at mange som jobber med Customer Experience mangler både praktiske ferdigheter og erfaring innen kundeforståelse, innhenting av tall og forståelse av dataanalyse, samt kartlegging av kundereiser. Dette understreker behovet vi ser for å styrke CX-fagkompetansen i Norge.

Vellykket CX-arbeid krever en helhetlig tilnærming der alle deler av virksomheten bidrar til å forbedre kundeopplevelsen ved ulike kontaktpunkter i kundereisen. God og trygg fagkompetanse på tvers av organisasjonen er derfor essensielt for å lykkes. Og det vil du vel?
Joanna Carr, CX-ansvarlig i Allegro Kommunikasjon AS. Foto: Steven Amdal
Møt Joanna Carr
Før vi lister opp alt vi har å tilby denne høsten, vil vi gjerne introdusere kursholderen som skal dra dere gjennom det; Joanna Carr. Joanna er en av få som er sertifisert innen fagområdet Customer Experience (CX) i Norge. Med sin utdanning innen pedagogikk, tjenestedesign og kunderelasjoner passer hun perfekt til å holde foredrag og kurs for bedrifter som ønsker mer fornøyde og lojale kunder. En mer engasjert dame skal du lete lenge etter!
I tillegg til sitt arbeid hos oss, er hun også podcastvertinne i CX_podden, medgrunnlegger i Norsk Customer Experience-Nettverk (NCXN) og var dommer i ICXA Awards 2023 – for å nevne noe.
Hvilken workshop passer best for deg?
Joanna Carr tilbyr flere ulike metoder som kan styrke både fagutviklingen og praktiske ferdigheter i din virksomhet. Denne høsten og vinteren har vi satt opp ulike workshops du kan velge mellom:
Digitale totimers workshops:
- CX- og tjenestedesign i offentlige organisasjoner
Forbrukere får stadig høyere forventninger til brukeropplevelser – også i det offentlige. Bli med på en workshop hvor du får innblikk i CX- og tjenestedesign.
Målgruppe: Alle som er involverte i design og leveranse av kundeopplevelser i offentlige organisasjoner.
- Optimalisering av digitale kundereiser med menneskesentrert design
Få oversikt over den digitale kundereisen du tilbyr dine kunder ved bruk av CX-metodikker, og lær deg hvordan du kan forbedre den – uten å dette i de vanlige fallgruvene.
Målgruppe: Alle innen B2B, B2B2C eller B2C som har interesse for forbedring av digitale kundereiser. - KI og kundeorientering – bruksområder og tankesett
Work smarter, not harder. Lær mer om opphavet til KI og hvordan du kan bruke verktøyet til fordel for dine kunder.
Målgruppe: Alle med interesse for bruk av kunstig intelligens i forbindelse med kundeorienteringsarbeid.
- Fremtidens Voice of the Customer (VOC)
Lær deg å lytte til din kundes stemme, slik at de føler seg hørt og dermed blir fornøyde selv i uheldige situasjoner. Bli med for å lage ditt eget VOC-program!
Målgruppe: Alle innen B2B, B2C og offentlige som har interesse for optimalisering av kundeforståelse og innsiktshåndtering. - 8 steg til en kundesentrisk kultur
Start dagen med en to timers workshop hvor målet er å få kunnskap om hvordan din bedrift kan bli bedre på kundeopplevelser. Det gir deg en boost til å plukke opp tråden internt etterpå.
Målgruppe: CX-ledere eller kundeorienteringsansvarlige og HR (B2B, B2C og offentlige tjenester)
Fysiske workshops:
- Coaching for CX-ledere
Bli med på en inspirerende workshop hvor du som jobber tett med CX får tonnevis av inspirasjon og konkrete verktøy som du kan bruke i din bedrift og for å løfte kunnskapen i ditt team.
Målgruppe: CX- eller kundeorienteringsledere (B2C og B2C) - Innovasjons- og verdiskapningssprint for bedre CX
Med en praktisk tilnærming vil du forstå dine kunders reise i møte med din bedrift samt fylle sekken din med nye CX-verktøy.
Målgruppe: CX-teams, forretningsutviklere, ledergrupper, kundeservice/support, salg og markedsføringsavdelinger. Anbefales at flere fra samme bedrift deltar. Denne workshopen tilbys også privat til din bedrift. - Todagers CX-bootcamp
Kom i fantastisk CX-form! Bli med på en interaktiv og lærerik bootcamp hvor vi gjennomgår alt fra grunnpilarene innen CX til kundereiser og hvordan å gjennomføre en design-sprint.
Målgruppe: Nye CX-ledere/kundeorienteringsansvarlige
- Forbedring av kundeinteraksjoner og -lojalitet for kundekontaktpersonell
Er det du som er i nærmeste kontakt med din bedrifts kunder? I denne workshopen lærer du om de seks emosjonelle driverne til levere eksepsjonell kundeservice.
Målgruppe: Alle med direkte kundekontakt, alt fra support til salg. - Skreddersydd workshop til din bedrift
Trenger du et dytt i baken for å sette CX på agendaen i din bedrift? Ta kontakt for å sette i gang prosessen, hvor vi sammen kartlegger behov og ønsket utfall.
Du kan lese mer om workshopene inne på lenkene over, men i hovedsak gir de deltakerne muligheten til å:
- lære mer om praktiske prosesser
- videreutvikle sine ferdigheter gjennom engasjerende diskusjoner og aktiviteter
- få en helhetlig forståelse av CX
Meld deg på workshop i dag
God, fagutvikling innen CX, tjenestedesign og kundeorienterings-aktiviteter er avgjørende for å levere gode kundeopplevelser. Deltakelse i en Allegro-workshop gir deg en unik mulighet til å styrke deres fagkompetanse gjennom interaktiv læring og praktisk bruk av konsepter og verktøy.
Er du nysgjerrig? Ta kontakt med Joanna Carr for en uforpliktende prat.