Store nok til å ha mange spesialister
For oss i Allegro er det ikke nødvendigvis et mål å være størst – men vi har et mål om å være store nok til å huse mange nok spesialister. Dét øker innovasjonsevnen og optimerer kundeopplevelsen.
For oss i Allegro er det ikke nødvendigvis et mål å være størst – men vi har et mål om å være store nok til å huse mange nok spesialister. Dét øker innovasjonsevnen og optimerer kundeopplevelsen.
Vi opererer i en bransje som endrer seg raskere enn lysets hastighet … føles det som! Allegro ser ganske annerledes ut i dag, enn for 20 år siden, da selskapet ble etablert. Ny teknologi, nye medier, nye bransjer og nye kundebehov preger vår utvikling.
Våre bransjeorganisasjoner og foreninger sliter med å definere bransjen – det finnes ikke lenger én standard, og det lar seg ikke gjøre å sette byråene i bås. Alt var enklere før … eller? Da hadde man i hvert fall reklamebyrå, designbyrå, PR-byrå og mediebyrå – og «alle» visste hva de ulike selskapene var gode på.
I dag er det bransjeglidning alle veier, og helt nye aktører beveger seg inn på det som tidligere var «vårt område». Det er også slik at alle byråer er digitale nå, men hva innebærer egentlig det? Et «digitalt byrå» i dag trenger nødvendigvis ikke ha én eneste webutvikler, men de kan være gode på sosiale medier og innholdsmarkedsføring – og dét er jo digitalt …
Å finne seg sjæl
Når bransjen ikke klarer å definere seg selv, hvordan skal da kundene våre klare å skille de ulike byråene fra hverandre? Vi i Allegro opplever ofte at vi konkurrerer mot byråer som er svært ulike oss hva gjelder spesialkompetanse. Hadde kundene forstått forskjellen på oss, ville de kanskje tatt valg på en annen måte – basert på sine behov for spesialleveranse?
Vi kan ikke ta ansvar for bransjen – men vi kan ta ansvar for oss selv! Derfor har vi i Allegro gjort en stor jobb med å definere oss selv, slik at kundene våre lettere skal forstå hva vi er gode på og hva vi kan levere. Her følger litt innsikt fra den prosessen.
Allegro – byrået der kommunikasjon møter teknologi
Vi mener at gårsdagens byråkompetanse – som omhandlet godt håndverksmessig design og god kommunikasjon – fremdeles utgjør kjernen, samtidig som ny teknologi krever ny kompetanse. Derfor har vi fokus på å få erfarne kommunikatører inn i de digitale prosessene, og digital tenking inn i de kommunikative prosjektene. Hos Allegro har vi grafiske designere, interaksjonsdesignere, frontend- og backendutviklere – når disse spesialistene jobber sammen blir det magi … synes vi!
Inspirert av «Design thinking»
I vår bransje har det i mange år vært en selvfølge at vi jobber strategisk med forbrukerinnsikt og merkevarestrategier. For oss har det allikevel vært viktig å finne en god, felles metodikk for å sikre samhandling mellom de ulike spesialistene. Vi har latt oss inspirere av metoden som går under navnet «design thinking». I vår interne kickoff for 2018, tok vi for oss ett av FNs 17 bærekraftsmål og trente på bruk av metodikken. Jeg skal fortelle mer om denne tankegangen senere, men dette er hvordan vi ønsker å jobbe innovasjon sammen med våre kunder.
En god grunn til å velge Allegro – vår annerledeshet!
Vi praktiserer en utradisjonell kombinasjon av talenter – dét øker innovasjonsevnen og optimerer kundeopplevelsen i våre prosjekter. Vi kan med dette være en del av kundens forretningsutvikling og berike de produkter og tjenester som kunden leverer.
Allegro skal lage fete ting som funker!
Når vi har laget noe som funker, vet vi at det vi har utviklet betyr mye for noen – eller for mange. Det er en sterk drivkraft å levere top notch funksjonelle og emosjonelle løsninger, som spiller en rolle i våre kunders, eller kunders kunders, liv.
Riktig bruk av data vil gjøre søket enklere, troverdig fremstilling av et produkt vil hjelpe kunden å finne rett vare. Vi strekker oss etter briljant design som gjør verden vakrere, og god kommunikasjon som gjør livet enklere. Vi skal skape mer kommunikasjon som berører!
Allegro har mange nok spesialister til å levere topp kvalitet innen:
-
Markedsstrategier
-
Grafisk design og reklame
-
Nettsteder og nettbutikker
-
Mobil- og webapplikasjoner
-
Synlighet og trafikkskaping
-
Drift og forvaltning
Vi ser frem mot videre utvikling, spesialisering og spennende prosjekter, hvor våre spesialister kan bidra til å utgjøre en viktig forskjell – vi håper du vil utfordre oss!