Allegro med 3D-satsing

I august starter vi opp med 3 nye D'er på planen: Drammen, Danielsen og Digitalt design i 3D. Les hvilke muligheter dette gir deg som kunde!

Steinar Danielsen er vår nye merkevarestrateg, med base i Drammen og ekstra engasjement for mulighetene motion og 3D gir deg som kunde.
  • Drammen
  • 3D
  • Motion graphics
  • Merkevarebygging
  • Strategi

Dyktige folk, god tilgjengelighet, lokalt engasjement og oppdatert kunnskap, er vesentlige ingredienser i Allegros «oppskrift» for å lykkes på vegne av deg som kunde. Fra august av har vi gleden av å ønske Steinar Danielsen velkommen til Allegro-familien, og med dét booster vi vår satsing på det spennende og artige fagfeltet motion og 3D, samt vår tilstedeværelse i Drammen.

Motion graphics – design i bevegelse

Allegro har alltid hatt fokus på å levere godt design og effektfull reklame. Faget grafisk design er fremdeles en kjerneleveranse, men fagfeltet har endret seg – godt design i dag, er grafikk som også fungerer i bevegelse. Når vi utvikler en grafisk identitet anno 2019, må vi tenke i flere dimensjoner. Hvordan ser for eksempel logoen din ut på baksiden (har du tenkt på det?) … Mye av dagens reklame og kommunikasjon foregår på digitale flater, og enkle animasjoner er en stadig større del av både din og vår hverdag. Dét kommer vi til å leke mer med fremover!

Kreativ erfaring du kan spille på

Steinar har lang erfaring innen vår kreative bransje. Merkevarestrategi, samt å hjelpe deg med å utnytte dine muligheter på nye og spennende måter, er hans «mission». Gjennom å tydeliggjøre kommunikasjonen, gjerne levendegjort med animasjon, kan han få ditt budskap til å stå frem på nye måter. Av bakgrunn har han de to siste årene jobbet som kreativ leder og strategisk rådgiver hos Godt Sagt i Drammen. Før dette drev han sitt eget byrå; DEON i 7 år. I DEON utviklet han et spennende miljø innen 3D og animasjon, med oppdrag for blant annet Kongsberg Maritime og Tomra. Han har også bakgrunn fra de Oslo-baserte byråene Scandinavian design group og Mission, hvor han jobbet med noen av Norges mest profilerte merkevarer. Steinar vil ha sitt daglige virke i sin kjære hjemby Drammen – en by han er veldig stolt av. 

Merkevarebygging i Drammen

Med denne satsingen, gjør Allegro på et vis «comeback» i Drammen – vi har nemlig vært til stede der før. Denne gangen blir det på en litt annen måte. Nå er Allegro-familien rigget som ett AS, med avdelingskontorer i Sandefjord, Tønsberg og Drammen. Vi bygger sterke fagmiljøer på de lokasjonene som er hensiktsmessige, og benytter kompetansen på tvers av geografi. På denne måten er vi geografisk tilgjengelige, samtidig som du som kunde får tilgang til den beste kompetansen for å løse dine utfordringer. Vår ambisjon er at vi skal være ledende på merkevarebygging i regionen – ekte, lokalt engasjement gjør denne målsettingen mye morsommere for oss som jobber her.

Vi håper du gir oss en utfordring til høsten – det vil vi gjerne ha (ani)mere av!