SANDEFJORD BREDBÅND

- kampanje

Allegro utviklet en kampanje for Sandefjord Bredbånd med stoppeffekt og et litt rampete budskap.

Allegro tok utgangpunkt i én helhetlig kampanje og ett kampanjeuttrykk som ble brukt i all kommunikasjon i kampanjeperioden. Hensikten var en kampanje som skapte stoppeffekt og samtidig formidlet Sfjbb sine differensiatorer ift konkurrenter:

  • De er lokale og «nære» kundene
  • Kundene møter den samme personene når de ringer
  • De har egne installatører
  • Kunden kan komme innom å få hjelp, hente varen med en gang i deres butikk i Sandefjord
  • De lever 100 % fiber og digital-TV
  • De tilbyr Fri installasjon i kampanjeperioden

Humoristisk vri

Vi gjennomførste først en mini-workshop sammen med kunden hvor vi jobbet med rammer, ideer og mulighetsrom. Videre jobbet Allegro med kreativ dramatisering. Vi lekte oss med ord og setninger knytter til fiberbasert infrastruktur og et forenklet budskap som var litt rampete og tøft med glimt i øyet, og som vi trodde målgruppen kjente seg igjen i. Målgruppen var personer med egen bolig (ikke borrettslag) i Sandefjord kommune, som ikke allerede var kunde.

Dette resulterte følgende produksjoner:

  • 7 helsider i Sandefjord Blad
  • E-DM og annet materiell i egne kanaler
  • Nettannonser på Facebook og i Sandefjord Blad.