Smartere B2B-annonsering med LinkedIn Insight Tag

Facebook har lenge vært kongen av retargeting. Men visste du at LinkedIn Insight Tag tilbyr flere spennende muligheter for deg som jobber innen B2B?

Bilde av ansatt Christina Sunneklep

Publisert 31. jul. 2020

Skrevet av Christina Sunneklep

innholdsrådgiver

Bransjerettet retargeting med Insight Tag

Med retargeting kan du rette annonser direkte mot de som nylig har besøkt nettsiden din, men som har unnlatt å konvertere. Dette gir store muligheter for deg som ønsker lønnsom annonsering.

Facebook Pixel er den mest kjente sporingspikselen på markedet. LinkedIn Insight Tag fungerer på samme måte som Facebook pikselen – men den kan faktisk tilby deg enda mer bransjerettet annonsering.

Hvordan fungerer LinkedIn Insight Tag?

Kort fortalt er LinkedIn Insight Tag en JavaScript-kode som tilbyr konverteringssporing, samt målgrupper og demografi for dine annonsekampanjer på LinkedIn. Koden legges inn via headeren eller Google Tag Manager.

LinkedIn starter deretter arbeidet med å spore besøk fra LinkedIn-medlemmer på nettstedet ditt. Når LinkedIn har sporet opp 300 unike brukere, så vil du få tilgang til en skikkelig gullgruve av B2B-data, slik som

  • Stillingstittel
  • Arbeidsplass
  • Bransje
  • Geografisk område
  • Størrelse på bedriften

Fordelene med Insight Tag

Den største fordelen er at Insight Tag gir deg mer enn bare retargeting-muligheter; du får nemlig eksklusiv tilgang til de dyrebare B2B-dataene som vanligvis er vanskelig å få tak i. Du kan filtrere mellom bransje, stillingstittel eller hvor i landet hovedkontoret ligger.

Du får også muligheten til å sammenligne ulike sider på nettstedet ditt for å se hvordan publikummet endres. Denne innsikten kan brukes til å optimalisere markedsstrategien din.

La oss ta et lite eksempel:
Se for deg at du selger tjenester rettet mot regnskapsbyråer i Tønsberg. Du installerer Linkedin Insight Tag for å se hvem som faktisk besøker nettstedet ditt. Besøkstallene viser at det kun er relativt nyutdannede regnskapsførere som besøker nettstedet ditt, men disse er jo ikke beslutningstakerne du er på jakt etter! Du bruker dermed innsikten du har opparbeidet deg fra Insight Tag til å videreutvikle markedsstrategien din, og i stedet rette annonser mot de som faktisk er beslutningstakere.

Innsikten som er tilgjengelig via LinkedIn Insight Tag er gull verdt for alle som jobber innen B2B. Her kan du oppdage nye bransjer som kan være interessert i produktet ditt – eller rette annonsene direkte mot relevante beslutningstakere i utvalgte bedrifter.

Vil du komme i gang med LinkedIn Insight Tag? Ta kontakt med digitalrådgiver Line Storjordet i dag.