Allegro søker spesialist i digital markedsføring og analyse

Allegro søker spesialist i digital markedsføring og analyse

Om stillingen

Arbeidssted: Du kan fritt velge mellom å jobbe på våre kontorer i Drammen, Sandefjord eller Tønsberg. For tiden benytter vi mye hjemmekontor.

Stillingstype: Fulltid

Allegro er et kommunikasjons- og teknologibyrå som ble etablert i Sandefjord i 1997. Vi er 35 medarbeidere fordelt på kontorer i Sandefjord, Tønsberg og Drammen. 

Til tross for at det fortsatt er vanskelige tider for mange, så har Allegro klart seg bra i pandemien og vi er i full gang med å utvikle flere nye fagområder. Allegro har nylig blitt Hubspot-partner og vi satser i tillegg på fagfeltene bærekraft, Customer Experience og UX. Dette gjør vi fordi vi har tro på at disse områdene kompletterer tjenestene vi tilbyr i dag, og at de vil være til stor hjelp når vi skal løse dagens og morgendagens utfordringer for våre kunder. Nå satser vi ytterligere på digital markedsføring og trenger derfor flere dyktige kolleger på laget. Vi søker etter en spesialist i digital markedsføring og analyse som har lyst å være med å satse. 

Som spesialist i digital markedsføring og analyse i Allegro vil du bli en del av et team som jobber med å løse spennende utfordringer for våre kunder. I din umiddelbare nærhet vil du ha spesialister på innhold, performance og inbound-strategi. I byrået vil du også ha tilgang til og jobbe i team med, alt fra designere og strateger til utviklere og teknologer.

I Allegro setter vi kunnskapsøkning og kunnskapsdeling høyt, og vi har som mål å være blant de beste innen våre fagfelter. Du vil få gode muligheter til å utvikle deg, både ved hjelp av interne og eksterne ressurser.

Arbeidsoppgaver

  • Lage og gjennomføre digitale strategier.
  • Utarbeide søkeordsanalyser, kartlegge behov for innhold og lage briefer til innholdsproduksjon.
  • Planlegging og gjennomføring av taktiske aktiviteter i betalte digitale kanaler og effektiv foredling av kundenes budsjett.
  • Verktøy du vil jobbe mest i er Facebook Business Manager, Linkedin Campaign Manager, Google Ads, Google Analytics og Hubspot. 
  • Prosjektledelse og samarbeid med både interne og eksterne ressurser.
  • Gjennomføring av markedsaktiviteter i Hubspot.
  • Analyse, rapportering og optimalisering av trafikk.

Noen kvalifikasjoner, egenskaper og erfaringer vi ser etter:

  • Oversikt over de ulike digitale kanalene og deres egenskaper, samt erfaring med sosiale medier.
  • Kunnskap om hvordan bli funnet på nett og hvordan konvertere trafikk til leads og kunder.
  • Inngående kjennskap til Inbound Marketing, SEO og CRO. 
  • Dreven i å sette opp målgrupper, teste hypoteser og vurdere hvilke kanaler og formater som egner seg best for tilgjengelig innhold.
  • Kunnskap og erfaring med å sette opp gode rapporter.
  • Det er en fordel om du har sertifiseringer i relevante verktøy.  
  • Dokumenterbare resultater fra operasjonelt arbeid med Google Ads, Facebook og Likedin
  • Gode kommunikasjonsevner og trygg på å formidle resultater og anbefalinger til kunder.
  • En lagspiller som elsker å løse problemer for å skape resultater.
  • Oversikt over deadlines og evner til å lede deg selv.
  • Et analytisk hode som skaper effekt ved å gi konkrete råd og forslag basert på forholdene mellom tall.
  • Interesse for å tilegne deg ny kompetanse og et iboende ønske om å holde deg i forkant av utviklingen, for å dele kunnskap med kunder og kolleger.
  • Byråerfaring er en fordel.

Vi tilbyr:

  • Konkurransedyktig lønn
  • Stort fokus på faglig utvikling
  • Spennende kunder og kampanjer
  • Plass i et fremoverlent og engasjert team
  • Valgfri kontorplass (Drammen, Tønsberg, Sandefjord)

 

Søknadsfrist: snarest
Tiltredelse: snarest
Send CV og søknad på finn.no

Ved spørsmål om stillingen kan du kontakte leder for digital markedsføring, Sebastian Lech, på telefon 996 97 977