Bakehuset
Pakningsdesign dagligvare
Bakehusets «Våre holdbare»-serie og «Toast»-serien skal relanseres nå i februar. Allegro fikk oppgaven med å fornye pakningsdesignet.
Dette er brød i skiver med lang holdbarhet, pakket i plast. Vår oppgave var å lage et delikat design, med et tydelig skille mellom variantene, som differensierer seg fra konkurrentene.
Trykking på plast gir en del begrensninger, så vi valgte å gå for illustrasjoner og rene fargeflater i en jordnær og «spiselig» palett.
Det ble utviklet tre ulike retninger på hver variant, og Bakehuset valgte å gå videre med de vi presenterer her. Nå gleder vi oss til å se pakningene i butikk!
Stikkord for redesign av «Våre holdbare»
- Én hovedfarge som skiller seg ut og står godt til brød.
- Ny, jordnær fargepalett.
- «Vindu» som tydeliggjør produktfordelen skivet.
- Beholdt serienavnet, utfordrer på produktnavnene.
Stikkord for redesign av «Toast»
- Redesign med utgangspunkt i hovedelementet (diamanten – den kvadratiske formen på toastskivene).
- Fargene er i samme familie som før, men justert til en mer jordnær versjon.
- Tar inn typografi som et lekent element.
- Innfører et mønster som symboliserer varmebølger og understreker at brødet er i skiver.
Vi har også designet innsalgsark til dagligvare og grossist, samt utarbeidet dummybilder av pakningene.