Bakehuset

Pakningsdesign dagligvare

Bakehusets «Våre holdbare»-serie og «Toast»-serien skal relanseres nå i februar. Allegro fikk oppgaven med å fornye pakningsdesignet.

Dette er brød i skiver med lang holdbarhet, pakket i plast. Vår oppgave var å lage et delikat design, med et tydelig skille mellom variantene, som differensierer seg fra konkurrentene.

Trykking på plast gir en del begrensninger, så vi valgte å gå for illustrasjoner og rene fargeflater i en jordnær og «spiselig» palett.

Det ble utviklet tre ulike retninger på hver variant, og Bakehuset valgte å gå videre med de vi presenterer her. Nå gleder vi oss til å se pakningene i butikk!

Stikkord for redesign av «Våre holdbare»

  • Én hovedfarge som skiller seg ut og står godt til brød.
  • Ny, jordnær fargepalett.
  • «Vindu» som tydeliggjør produktfordelen skivet.
  • Beholdt serienavnet, utfordrer på produktnavnene.

Stikkord for redesign av «Toast»

  • Redesign med utgangspunkt i hovedelementet (diamanten – den kvadratiske formen på toastskivene).
  • Fargene er i samme familie som før, men justert til en mer jordnær versjon.
  • Tar inn typografi som et lekent element.
  • Innfører et mønster som symboliserer varmebølger og understreker at brødet er i skiver.

Vi har også designet innsalgsark til dagligvare og grossist, samt utarbeidet dummybilder av pakningene.