CX-workshops i kundebegeistring

Vil du vite mer om hvordan du kan skape en bedriftskultur med engasjerte medarbeidere som alltid setter kunden først?

En stor gruppe mennesker er samlet og strekker armene i været fordi de deltar på CX-workshops i kundebegeistring.
Bilde av ansatt Joanna Carr

Publisert 13. mai 2021

Skrevet av Joanna Carr

CX-konsulent

Tiden for å samles igjen nærmere seg med stormskritt, og ledere og medarbeidere lengter etter å komme sammen igjen for å jobbe med meningsfulle aktiviteter som motiverer, innoverer og fører til gode resultater.

Målet med workshops i CX-arbeid er ikke kun å lære hvordan du kan skape gode kundeopplevelser. Fokus på CX bidrar også til å styrke medarbeideropplevelsene gjennom å vekke engasjement om et felles mål og samtidig øke bevisstheten om viktigheten av god intern samhandling.

Joanna Carr holder workshops som fokuserer på å sikre at din bedrift ikke bare lykkes med grunnleggende kundeopplevelse, men også kundebegeistring. Joanna er utdannet i fagområdene CXAD (eneste i Norge med diplomstudier), servicedesign, coaching og prosjektledelse.

Joanna er medforfatter i den internasjonale bestselgeren Customer Experience 3, og hun har lang erfaring med Workshop-fasilitering om temaet Customer Experience.

I hennes portefølje finnes det workshops både om hvordan du kan skape gode kundeopplevelser (CX), og hvordan du kan skape gode medarbeideropplevelser (EX).

Joanna har følgende CX-workshops i sin portefølje:

CX MASTERCLASS 1.0

For bedriftsledere og CX-ledere som vil satse på – og utmerke seg – som bransjeledere innen CX (kundeopplevelse). Workshopen gir en innføring i alle de grunnleggende kompetanseområdene innen CX. 

Temaer i workshopen:

  • Kundeopplevelse, strategi og kundeløftet
  • Kundeorientert kultur
  • Kundeforståelse – VOC (Voice of the customer)
  • Rammeverk for CX-relasjoner
  • Kartlegging av kundereisen
  • Flytplan for CX-arbeidet

Anbefalt målgruppe er bedriftsledere og CX-ledere

Tid: Forberedelse - 1 dag 

Pris: kr 23 500, ­­– eks. moms

 

CX MASTERCLASS 2.0

Hvordan å lykkes med en kundeorientert kultur / Hvordan å lykkes med en kundeorientert kultur på en hybrid arbeidsplass. Mange ledere i dag har et felles smertepunkt, og det er lavt eller lite konsistent kundeengasjement blant medarbeiderne.

I denne workshopen snakker vi om følgende temaer:

  • Introduksjon til EX (employee experience) og det å forstå dette i lyset av CX
  • Visjon, kjerneverdier og et kundeløft som viser vei
  • Emosjonell intelligens på arbeidsplassen
  • Coachingteknikker for CX-engasjement

Anbefalt målgruppe: Alle med lederansvar

Tid: 1 dag 

Pris: kr 23 500, – eks. moms

Allegros CX-spesialist Joanna Carr leder CX-Workshops og tar i bruk både tavler og Post-it-lapper i arbeidet

CX - LEVERE PÅ KUNDELØFTET

Kundeopplevelsesstrategi på tvers av hele organisasjon. I en tid der vi ikke lenger kan differensiere oss på verken pris, produkt eller teknologi, finnes det et verktøy vi virkelig kan differensiere oss på, og det er hvem vi er, hva vi lover og i hvilken grad vi begeistrer kundene våre ved å levere og overstige på løftene vi gir.

Denne workshopen er kanskje den aller morsomste, og den som gir muligheten til å skape store endringer med små detaljer.

  • Vi kartlegger hva hver avdeling/kanal må gjøre med tanke på kundeløftet.
  • Vi kartlegger hva hver avdeling/kanal kan gjøre for å overstige på kundeløftet og virkelig begeistre

Anbefalt målgruppe: Alle med ansvar for en avdeling.

Tid: Forberedelse - 1 dag gjennomføring - Oppsummering

Pris: kr 23 500, – eks. moms

 

CX FOR ALLE

Dette er den ultimate workshopen for deg som ønsker fokus på kundeopplevelse. Her vil medarbeiderne dine sitte igjen med et stort konkurransefortrinn.

Å levere en god kundeopplevelse er det viktigste bedriften din gjør – for det er selvsagt ingen som overlever hvis de ikke har kunder. Utstyrt med de riktige verktøyene kan de ansatte foreta gode valg overfor kundene og sikre at bedriften blir en bransjeleder.

Modellen nedenfor er utviklet på grunnlag av tusenvis av intervjuer med kunder og har identifisert seks triggere som bestemmer i hvilken grad et selskap eller en organisasjon kan skape en verdifull relasjon med kundene sine. Vi tar medarbeiderne dine med på en reise gjennom alle de seks emosjonelle triggerne og ruster dem for å kunne levere enestående kundeopplevelser.

Anbefalt målgruppe: Passer for alle, inkludert offentlig sektor, som ønsker å posisjonere seg for fremtidig vekst ved å skape gode kundeopplevelser.

Tid: 2 dager

Pris: kr 35 500, – eks. moms

Figur som illustrerer The CX Academy Framework med seks ulike triggere som bestemmer i hvilken grad et selskap eller en organisasjon kan skape verdifulle relasjoner med kundene.

Dette var et utvalg av CX-kurs vi har tilgjengelig. I tillegg kan du bestille Joanna til webinar, taler eller spesialiserte prosjektarbeid.

Kontakt oss for:

  • CX-audit – kartlegging av hvilke prosesser som er nyttig for din bedrift
  • CXM-konsultering og prosjektledelse
  • Customer Experience Management Program – for virksomheter som vil implementere et eget CX-team.
  • Kvalitativ kundeundersøkelse
  • CX/tjenestedesign-prosjekter
  • Kartlegging av kundereisen/digital kundereisen
  • Kanaloptimalisering
  • Hubspot CRM

Kundereferanser

  • Joanna er en fantastisk coach som får ut det beste i alle. Hun er kreativ og ser utenfor boksen, samt hun får folk ut av komfortsonen på en fin måte. Hun får folk til å tenke på hvorfor vi gjør som vi gjør og hva vi skal fokusere på for å gi de beste kundeopplevelsene til kundene våre samtidig som vi øker nøkkeltall og omsetning i bedriften. Hun er fantastisk person og coach som jeg vil anbefale på mitt sterkeste. Benedikte Stensland – Store Manger – Rituals

  • Joanna snakker engasjert og stødig om et tema hun tydelig brenner for, forklarer godt og gjør det tydelig hvorfor enhver bedrift burde komme i gang med – og satse på kundereise – og kundeopplevelsesarbeidet sitt!

  • Kan absolutt anbefale Joanna som inspirasjonsgiver og foredragsholder på temaet! Merete Medle – Customer Experience leader, ICE

  • Takk for bra foredrag. Emnet er spennende, men du gjorde det enda mere levende og du har gitt meg det beste digitale foredraget hittil! Og i disse tider har det vært noen stykker. Du er råMasse lykke til med å skape enda mere fokus på CX.
    Line Møller Mærsk – Brand Manager Lundhs

  • Oversiktlig og pedagogisk gjennomgang av betydningen av CX, prosess og verktøy. Din CX-turné er high end, og jeg er veldig takknemlig for min billett! Linda Valen - Senior designer Vues